شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی

حوزه/ امروز فارغ‌التحصیلان الزهراء(س) در نقاط مختلف دنیا در حال درخشیدن هستند و ما به این ستارگان درخشان افتخار می‌کنیم و باید پرورش چنین افرادی را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعة الزهراء(س) امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مشترک حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا که در تالار بیداری جامعه الزهرا در قم برگزار شد، با اشاره به تهاجم رسانه‌ای و همه‌جانبه دنیای غرب علیه فرهنگ تشیع و اسلام ناب  گفت: دنیای غرب از وجود زن از تجارت تا اقتصاد و سیاست در این مسیر استفاده کرده است و متاسفانه اکثریت زنان نیز در این جبهه قرار دارند و اگر ما در این شرایط غفلت کنیم خسران عظیمی خواهیم داشت.

وی با اشاره به نقش بانوان طلبه در مقابله با جریانات انحرافی فرهنگی در دوره کنونی عنوان کرد: امام خمینی(ره) این شجره طیبه را با اهداف والا بنیان نهادند و امروز ۵۰۰ حوزه خواهران در سراسر کشور فعال است.

مدیر جامعه الزهراء(س) تصریح کرد: ما درجامعه  الزهراء افتخار داریم که پذیرای طلابی از ۹۰ کشور جهان هستیم و برخی از فارغ‌التحصیلان ما بدون هرگونه حمایت مالی موسسه‌ای علمی و آموزشی در کشورهای مختلف از جمله نجف بنا کرده و ۴۵۰ نفر در این مجموعه مشغول تحصیل به زبان فارسی و عربی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی عنوان کرد: برخی از این فارغ‌التحصیلان نیز بالغ بر ده‌ها تالیف انجام داده‌اند و امروز این ظرفیت عظیم بانوان در اختیار ما هست؛ امروز در بیروت حوزه علمیه‌ای داریم که موسس آن دانش‌آموخته الزهراء(س) است.

مدیر جامعة الزهراء(س) بیان کرد: امروز فارغ‌التحصیلان الزهراء(س) در نقاط مختلف دنیا به‌ویژه شبه‌قاره هند در حال درخشیدن هستند و ما به این ستارگان درخشان افتخار می‌کنیم و باید پرورش چنین افرادی را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: از بیش از ۵۰ کشور دنیا در الزهراء(س) طلبه مشغول به تحصیل داریم و در سطح ۳۵ درصد افزایش پذیرش داشتیم و در سطح ۴ نیز ۷۰ درصد افزایش ورودی داشته‌ایم.

مدیر جامعه الزهرا تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید آموزش عالی فقه را آغاز می‌کنیم تا بعد از هشت سال کسانی تربیت شوند که بر اساس استانداردهای فقهی، بتوانند در زمینه مسایل زنان اجتهاد داشته و مجتهد شوند.

وی  گفت: برپایی دوره‌های تربیت مدرس از دیگر برنامه‌های سال تحصیلی جدید برای اولین بار در الزهراء(س) با هدف تقویت محتوای علمی است تا به عنوان مدرس در حوزه‌ها مورد استفاده قرار گیرند، همچنین دوره تربیت مشاور با توجه به نیازهای روز کشور داریم.

استاد جامعه الزهرا، برپایی دوره تربیت محقق و پژوهشگر را از دیگر برنامه‌های الزهراء(س) برشمرد و اظهار کرد: این افراد حداقل سه ترم مهارت در کنار محتوا فرا خواهند گرفت.

وی با اشاره به سابقه ۴۰ ساله الزهراء با بیان اینکه ۵۰ هزار دانش‌آموخته داریم عنوان کرد: اولین همایش با حضور این افراد برگزار شد و فردا نیز اولین همایش تبلیغ ما با حضور بانوان مبلغه محرم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تاکید کرد: ما اعلام آمادگی داریم تا مبلغانی را برای مساجد و هیئات و جلسات خانگی همچنین آموزش عالی اعزام کنیم و اگر کمبود داریم تربیت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در جامعه الزهرا از سهم امام و وجوهات استفاده نمی‌کنیم و فقط بودجه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه در اختیار ما هست و اگر نیکوکارانی بخواهند در این راستا قدم بردارند قدردان زحمات آنان خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha